Allegro.pl je gigantické online tržiště, na kterém najdete zboží všeho druhu. Výhodou jsou nejen nízké ceny, ale také to, že když je se zbožím něco v nepořádku, reklamace nebo odstoupení od smlouvy nebývá problém. Allegro si zakládá na rychlé dopravě a péči o zákazníky. Zjistěte, jak zde nakupovat.
Co je Allegro.pl
Online tržiště Allegro.pl patří pod polskou společnost Allegro. Jde o velkou firmu, která koupila například Mall, pod který spadá nejen Mall.cz, ale i obchod s elektronikou CZC.cz.
Na Allegro míří čím dál tím víc nakupujících – zasílají do celé Evropské unie a také do Čech. Jestli hledáte velký výběr zboží, fajn ceny a férové jednání ze strany prodejců, Allegro vám to nabídne.
Samozřejmě tak jako na Ebay, Aliexpress a při dalších nákupech z Číny (třeba Wish, Alibaba), z Ameriky, EU i z Čech, je na místě určitá opatrnost. To si probereme později. To, že se zboží odesílá od našich sousedů, je sympatické i z dalšího hlediska – doprava je rychlá. Zboží obdržíte i do dvou až tří dnů.
Na Allegro najdete více než 250 milionů nabídek zboží od 135 tisíc obchodníků.
Co všechno seženete na Allegro? Téměř cokoliv, na co si vzpomenete. Od elektroniky přes textil a domácí potřeby až po nářadí nebo auto-moto. Sběratelé ocení kategorii Sbírky a umění, v umění najdete mimo jiné i prvotřídní výtvarné potřeby. K dispozici jsou také audioknihy, e-knihy, hry na PC a konzole, kancelářské zboží, pracovní oděvy, materiály a zboží z kategorie průmysl a zemědělství. A samozřejmě dětské potřeby.
Allegro v češtině a v angličtině
Allegro je originálně pouze v polštině. Naštěstí je k dispozici překlad, takže stačí Allegro otevřít, kliknout na polskou vlajku a změnit nastavení. Kromě jazyku doporučujeme změnit i zemi doručování a měnu. České koruny zatím dostupné nejsou, ale s eury si uděláte pravděpodobně lepší představu než s polskými zlotými. Překlad je strojový, takže není úplně dokonalý, ale pro orientaci si vystačíte.
Jestli ale máte alespoň základní znalosti angličtiny, doporučujeme přepnout portál do angličtiny. Vše je tam poctivě přeloženo a snadněji se vám bude vyhledávat zboží pomocí políčka vyhledávání.
Český překlad je v tomto trochu nešikovný a když zadáte frázi česky, nemuseli byste najít přesně to, co hledáte. Jestli ale budete hledat jen podle kategorií, tak s češtinou problém nebude.
Jak nakupovat na Allegro
Jak nakupovat na Allegro? Úplně stejně jako na e-shopu nebo na jakémkoliv jiném internetovém tržišti.
- Najděte zboží,
- porovnávejte ceny,
- čtěte recenze.
Zboží hledejte buď podle kategorií na e-shopu (Elektronika, Móda, Dům a zahrada, Supermarket atd.), nebo využijte vyhledávací řádek, kam napíšete hledanou frázi (např. černé boty dámské).
V levé straně stránky máte možnost svůj dotaz ještě víc specifikovat, například zvolit hledaný typ bot (kotníkové boty), značka, velikost atd. A jestli chcete ušetřit peníze, koukejte se po zboží v akci.
Zaměřte se na recenze prodávajícího. V detailu produktu si je můžete rozkliknout a detailně s je prohlédnout. Čím vyšší hodnocení prodávající má, tím lépe pro vás. Doporučujeme nekupovat nic u lidí, kteří mají méně než 90 %. Ideál je nad 95 %.
V detailu produktu se podívejte i na reklamace. Stačí scrollovat dolů pod popis produktu a fotky. Klikněte na a Reklamace nebo Vrácení zboží a zjistíte, jaké jsou lhůty a kam v případě nespokojenosti balíček zaslat.
Na Allegru se musíte pro nakupování přihlásit. Mít svůj vlastní účet má výhody – lepší přehled o objednávkách, reklamacích a pro kontakt s prodávajícím. Jestli se chcete registrovat, stačí kliknout na ikonku panáčka vpravo nahoře a pokračovat podle pokynů. Přilhásit se lze i přes Facebook a Google účet.
Aukce na Allegro
To je druhá možnost, jak nakupovat na Allegro. Aukce určitě znáte z Ebay nebo třeba českého Aukra. Funguje to na úplně stejném principu. Najdete si zboží v aukci a zadáte výši příhozu. Potom stačí jen potvrdit. Od aukce je možné odstoupit, ale potřebujete souhlas prodávajícího.
Doprava a platba
Když už máte vybráno, přejděte do košíku a pokračujte na doručení a platbu. Platba probíhá předem, buď přes platební kartu nebo přes PayPal. V současnosti Allegro doručuje přes společnost DPD, takže očekávejte kurýra právě o nich. V den doručení se vám ozvou, v kolik přijedou. Po zaplacení a odeslání objednávky získáte ID objednávky, pomocí které můžete sledovat její stav.
Allegro si obecně zakládá na bezproblémovém doručení, v této oblasti jsou opravdu dobří. A když je nějaký problém, jsou ochotni ho řešit, navíc to není tak těžké, jako když se snažíte dovolat někoho v Číně.
Reklamace a odstoupení od smlouvy na Allegro.cz
Na většinu zboží se vztahuje standardní záruční doba 2 roky, tak jak jste zvyklí v Čechách. Co se týče aukcí, i na ty se právo reklamace vztahuje. Ovšem není možné reklamovat produkt kvůli vadě, na kterou upozorňoval popis nabídky.
Když tedy obdržíte zboží s vadou, nebo se vada objeví do dvou let od obdržení, můžete po prodejci požadovat snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy. Další variantou je vyměnit položku za položku.
U každého produktu v detailu máte napsáno, za jakých podmínek lze zboží vracet. Výrobce má dva týdny na to, aby se k reklamaci vyjádřil. V případě, že budete balíček posílat zpět, přiložte doklad o zaplacení a zašlete ho na adresu prodejce. Když prodejce na reklamaci přistoupí, bude vás kompenzovat i za náklady na dopravu.
Pokud jste obdrželi zásilku, která vám nesedí, nebo jste si to prostě rozmysleli, máte nárok ji do dvou týdnů od doručení vrátit a získat peníze zpět (=odstoupit od smlouvy). Během dvoutýdenní lhůty stačí, když upozorníte prodejce. Na doručení zpět získáte další dva týdny navíc. Jak na to?
Jděte do přehledu objednávek ve svém profilu a zvolte možnost vrácení u konkrétní objednávky. V případě, že je tlačítko pro možnost vrácení šedé, znamená to, že už vám vypršel čas a u položky není možné odstoupit od smlouvy. Další informace najdete v článku Vrácení zboží v zahraničních e-shopech. U některého zboží od smlouvy odstoupit nelze. Týká se to například spodního prádla, plavek atd.