Chcete změnit operátora? Poradíme, jak probíhá odchod nebo přechod k největším poskytovatelům v ČR O2, T-Mobile nebo Vodafone. V článku najdete podrobný postup včetně odkazů na formuláře, text výpovědní žádosti nebo čísel na infolinky.
Jak změnit operátora u T-Mobile
Jak odejít od T-Mobile
Jestli chcete odejít od T-Mobile a zrušit s nimi smlouvu, je potřeba poslat písemnou výpověď podepsanou majitelem smlouvy.
Jak v případě rušení smlouvy postupovat?
- O vše lze zažádat prostřednictvím kontaktního formuláře,
- nebo výpověď pošlete už vyplněnou na adresu T-Mobile a.s., Tomíčkova 2144/1, 148 00 Praha 4. Ve formuláři vyplňte důvod výpovědi, jméno a příjmení majitele čísla, telefonní číslo, adresu, datum a podpis.
- Žádost můžete donést i osobně na jakoukoliv T-Mobile prodejnu.
Když chcete ukončit před vypršením závazku smlouvy, nezapomeňte to v žádosti uvést. Jestli vám chybí zaplatit nějakou částku, operátor vás informuje o její výši. Od přijetí smlouvy běží operátorovi 30 dní na to, aby váš požadavek vyřídil. Do té doby jste stále odběrateli služeb.
Pokud chcete zrušit pouze paušál, je možné přejít na předplacenou kartu, a to u každého operátora. Nemusíte tedy své číslo rušit úplně, jen si změnit formu závazku.
Jak přejít od T-Mobile a ponechat si své číslo
Jestli si chcete ponechat své číslo a jen změnit poskytovatele, budete k tomu potřebovat tzv. OKU neboli Ověřovací kód účastníka. Tento ověřovací kód sdělíte novému poskytovateli, kterého jste si zvolili. Není nutné podávat výpověď smlouvy.
Jak zjistíte OKU?
- Otevřete si aplikaci Můj T-Mobile
- Jděte do sekce Smlouvy, v případě Twist karty do sekce Kódy. Ověřovací kód je zde napsaný.
- Kontaktujte nového poskytovatele a OKU mu sdělte během procesu.
OKU vám sdělí sám T-Mobile po vyplnění žádost v kontaktním formuláři, dále v Zákaznickém centru nebo na T-Mobile prodejně. Pro více detailů se podívejte na Obchodní podmínky přenesení čísla.
Jak přejít k T-Mobile od jiného operátora
- Kontaktujte T-Mobile buď telefonicky na 800 73 73 73 nebo přes jejich webu. Je možné také osobně zajít na pobočku.
- Připravte si Ověřovací kód účastníka (OKU), který vám sdělí na žádost původní operátor.
- Společně si domluvíte podmínky smlouvy a také termín přenesení. Od stanoveného termínu přenesení se oficiálně stanete zákazníkem T-Mobile a začnou se vám účtovat služby.
Přenesení čísla k T-Mobile je zdarma.
Jak změnit operátora u Vodafone
Jak odejít od Vodafone
Jestli máte stále platnou smlouvu a chcete jí zrušit, je to možné. Tento úkon ale musí provést ten, na koho je číslo vedeno.
- Na stránkách Vodafone najděte výpovědní formulář a stáhněte si ho. Vyplňte důvod výpovědi, jméno a příjmení majitele čísla, telefonní číslo, adresu, datum a podpis.
- Vyplňte, podepište a pošlete na adresu sídla Vodafone nebo ho osobně odneste na pobočku. Nelze poslat elektronicky.
- Vodafone vám naúčtuje částku odškodnění, tedy drobnou sankci za to, že odcházíte před vypršením smlouvy. Zaplatíte ji v posledním vyúčtování po ukončení smlouvy.
- Operátor má 30 dnů na to, aby vaši smlouvu zrušil. Zanikne i vaše číslo.
V případě dotazů kontaktujte infolinku na čísle 800 777 777.
Jak odejít od Vodafone a ponechat si své číslo
Jestli chcete odejít od Vodafone, ale nechcete přijít o číslo, kontaktujte operátora a vše mu sdělte. Na vyžádání od něj získejte Ověřovací kód účastníka (OKU). Tento kód sdělíte při komunikaci s poskytovatelem, ke kterému chcete přejít. Kód najdete i v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby.
Přechod se uskuteční do několika pracovních dní. U Vodafone zaplatíte poslední vyúčtování a od té chvíle už posíláte peníze k novému poskytovateli. Jestli máte uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou, za předčasné vypovězení možná budete muset zaplatit nějakou částku, závisí na druhu smlouvy a jestli jste k ní třeba měli telefon zdarma atd.
Jak přejít k Vodafone od jiného operátora
- Připravte si Ověřovací kód účastníka (OKU), který zjistíte buď v aplikaci nebo v samoobsluze poskytovatele.
- Kontaktujte Vodafone a domluvte se s nimi na podmínkách a termínu přenesení. Od toho data budete oficiálně platit služby přímo Vodafone.
- Smlouvu lze uzavřít telefonicky na čísle 800 777 777, elektronicky či osobně na pobočkách.
Přenos čísla je zdarma a Vodafone je schopen vše vyřídit do 2 pracovních dnů. Kompletní postup najdete na stránkách Vodafone.
Jak změnit operátora u O2
Jak odejít od O2
Telefonicky probíhá postup takto:
- Zavolejte na linku 800 02 02 02 a požádejte o zrušení služeb.
- Začala nabíhat výpovědní lhůta. Vy ale musíte počkat, až vám do poštovní schránky dorazí ověřovací kód, tzv. ČVOP.
- Jakmile dorazí, s kódem zavolejte opět na infolinku.
- Sdělte číslo služby a potvrďte pomocí kódu ČVOP.
- Zrušení se dá do procesu už při první žádosti. Než uplyne výpovědní lhůta, musíte zavolat znovu a sdělit operátorovi ČVOP kód. Jestli se opozdíte, výpověď se zruší. Nezapomeňte pravidelně kontrolovat poštovní schránku.
Další variantou je jít osobně na pobočku a službu zrušit. Nebo poslat písemnou žádost na adresu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha 4 – Michle, 140 22. Dopis musí obsahovat: předmět žádosti, tj. že jde o zrušení služeb, telefonní číslo, služba, kterou chcete zrušit, vaše jméno a příjmení, adresu a podpis.
Jak odejít od O2 a ponechat si číslo
Telefonicky probíhá proces takto:
- Zavolejte od pondělí do pátku od 8 do 20 hodin na linku 800 02 02 02.
- Požádejte o sdělení Ověřovacího kódu účastníka (OKU).
- Kód předejte novému operátorovi.
OKU najdete také v aplikaci Moje O2 nebo vám ho sdělí na prodejně.
Jak přejít k O2 od jiného operátora
- Připravte si Ověřovací kód účastníka (OKU), který zjistíte buď v aplikaci nebo v samoobsluze současného operátora.
- Zavolejte na infolinku 800 02 02 02 nebo zajděte na prodejnu a domluvte si tarif a další podmínky ohledně změny služby. OKU můžete vložit i online ve formuláři na stránkách O2.
Přenos čísla je zdarma. Jestli nemáte žádné závazky, zabere zhruba 3 dny.
Jaké jsou poplatky za odchod od operátora?
Od roku 2020 platí, že už nemusíte platit výši celého závazku, který rušíte (dříve to tedy bylo tak, že kdybyste chtěli odejít půl roku před koncem smlouvy, zaplatili jste za všechny zbývající měsíce).
V současnosti zaplatíte jednu dvacetinu minimálního měsíčního plnění z každého měsíce, který zbývá do vypršení smlouvy. Ovšem jen v tom případě, že vám zbývají 3 měsíce a méně do konce. Za více měsíců už platit nebudete.